Canvis a "3a reunió Comissió Pressupostos Participatius"
Descripció (Català)
-
+
Hi participen els 5 membres de la Comissió Pressupostos Participatius i la tècnica de Participació de l'EMD.
Punts tractats:
Valoració del procés de Pressupostos Participatius 2021:
- Des de l’EMD i l’equip de dinamització es fa una valoració positiva del procés i dels nivells de participació aconseguits. També es considera que ha estat una bona oportunitat per escoltar la veu i les opinions de la ciutadania detectant així els aspectes que més preocupen al poble.
- Es van recollir 714 vots de 238 votants. Si tenim en compte que el cens és de 1.134 persones, això representa el 21% del cens.
- Els punts mòbils de participació van ser un catalitzador de votacions. Moltes persones es van apropar a conèixer les propostes i fer les seves votacions. En total es van recollir 139 vots a través d’aquests punts, més de la meitat del total.
- Tot i que ha estat el segon any que s’han fet pressupostos participatius, aquest ha estat el primer d’aplicació del reglament. Així que com a primera experiència ha servir per posar a prova el procés que s’havia dissenyat juntament amb el Consell de Participació.
- Tot i aquesta primera valoració si es considera que hi ha diversos aspectes que es podrien millorar per futures edicions.
1. Canvis en la temporalització. Es considera especialment important que hi hagi més temps per valorar les propostes. Aquest any va ser de 15 dies i es creu convenient que aquest sigui de 2 mesos.
2. Les propostes han de ser més concretes i fins i tot comptar amb pressupostos econòmics. En el cas de que la proposta no sigui prou concreta es podrà demanar més informació a la persona o entitat que presenti la proposta. Això es farà durant el temps de valoració. Per altra banda, si la persona o entitat no té capacitat com per fer un pressupost, es podrà demanar suport a l’EMD.
3. Es decideix no limitar el nombre de propostes que es poden presentar
4. Es mostra disconformitat amb el sistema de votació que es va fer servir. Hi ha altres sistemes que agraden més com el de fer vots amb diferents pes segons l’opció (1ª opció 3 punts, 2ª opció dos punts i 3ª opció un punt), o jugar amb la cistella de la compra donant vots fins exhaurir el pressupost disponible. En tot cas, es decideix que per futures edicions el sistema de votació s’establirà a l’inici del procés. Serà la Comissió de Pressupostos Participatius l’encarregada de decidir-ho.
5. Es decideix que els membres de la Comissió de Pressupostos Participatius no puguin repetir dos edicions seguides per garantir un cert relleu.
6. La Comissió de Pressupostos Participatius serà l’encarregada d’establir a l’inici del procés la seva temporalització
7. No s’arriba a un acord de si limitar les propostes a aspectes que no facin referència a manteniment corrent del poble.
Al marge del procés es detecten aspectes que es poden millorar de la Plataforma i que es traslladaran a l’equip responsable de Diputació de Barcelona:
- Les propostes presentades per entitats s’han d’introduir a la plataforma sota un NIF individual. Això fa que la persona referent ja no pugui intruir més propostes o fer comentaris a títol individual donat que en el registre posa el nom de l’entitat.
- El sistema de votacions no permet una votació qualitativa que atorgui puntuacions diferents segons l’opció (1ª opció 3 punts, 2ª opció dos punts i 3ª opció un punt)
- La plataforma no permet accedir al telèfon o el mail de contacte de la persona que introdueix la proposta per tal de posar-se en contacte més fàcilment i demanar aclariments o més concreció.
- La plataforma no recull estadística bàsica per saber les característiques i perfils de les persones que han votat.
Es fa una revisió del reglament i s’introdueixen els canvis.
La revisió i canvis del reglamanet queden pendents de ser aprovats per la Junta de veïns de l'EMD.
Compartir